[ad] Empty ad slot (#6)!

Bezpieczeństwo w przemyśle samochodowym

Bezpieczeństwo w motoryzacji przez wiele lat nie stanowiło dla inżynierów firm działających na rodzącym się dopiero rynku priorytetu ani nawet zmartwienia. Przede wszystkim ogromna liczba ludzi zaangażowanych w auta to ludzie wyjątkowo zamożni i niewielki ruch na drogach sprawiał, że nie było potrzeby zadbać o bezpieczeństwo w szczególnym stopniu. W istocie więc powstające wciąż nowe koncepcje konstrukcyjne, eksperymenty z nowymi częściami, tuning silników i innych kluczowych elementów funkcjonowania samochodu – wszystko to miało na celu poprawić osiągnięcia silnika. Prędkość stała się obsesją inżynierów a chwilę później także kierowców, którzy w łamaniu następnych przyzwoitych rekordów prędkości upatrzyli sobie prawdziwe życiowe hobby. A wraz z tak drastycznym poprawieniem się jakości samochodów oferowanych przez rynek przybywać zaczęło także innych uczestników ruchu drogowego i bardzo szybko to, co wydawało się jeszcze całkowicie bezpieczne wkrótce przestało nim być. Pierwsze wypadki samochodowe otworzyły ludziom oczy na to, jak niebezpieczne może być porzucenie prac nad wymogami bezpieczeństwa. Inżynierom wielkich firm postawiono więc za cel zadbanie o bezpieczeństwo podróżnych i zabezpieczenie ich na wypadek nawet bardzo poważnej kolizji drogowej. I z czasem na wyposażeniu aut zaczęły znajdować się fabrycznie pasy bezpieczeństwa, potem poduszki powietrzne. Ciągłe prace nad ogumieniem pomagającym utrzymać auto na trasie nawet przy najbardziej zdradliwych warunkach atmosferycznych czy chociażby wykorzystywanie komputera do nawigacji – wszystko to może dziś służyć bezpieczeństwu.

Najnowsze wpisy

Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« cze    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Bookmarks