[ad] Empty ad slot (#6)!

Pasjonaci i kolekcjonerzy

Osoby autentycznie interesujące się motoryzacją i będące jej pasjonatami potrafią godzinami rozmawiać ze sobą na temat poszczególnych marek samochodów, ich starszych i nowszych wersji, wad i zalet każdej z nich. Marzeniem takich pasjonatów byłaby możliwość przejechania choćby kilku kilometrów każdym samochodem, poprowadzenia ich, a w szczególności tych, które uważane są za auta – legendy. Z zainteresowaniem, ale i na pewno z odrobiną zawiści, słuchają audycji radiowej poświęconej motoryzacji, w której dziennikarze omawiają swoje wrażenie i spostrzeżenia po jazdach testowanymi przez siebie autami. Dla zwykłych śmiertelników program ten jest o tyle pożyteczny, że mówi się w nim też o rzeczach mocno przyziemnych, takich jak ceny tych aut, jakość serwisu, dostępność i koszt części zamiennych, o podzespołach ulegających najczęściej awariom. Są też pasjonaci pojazdów zabytkowych i ogólnie starych. To nie tylko ci, którzy są zakochani w przedwojennych, pięknych, stylowych samochodach czy motocyklach lub pojazdach militarnych pamiętających ostatnią wojnę. Istnieją grupy fanów zajmujących się samochodami, które produkowane były w Polsce w czasach PRL i traktowane do niedawna lekceważąco, żeby nie powiedzieć pogardliwie. Wyśmiewane były z powodu swojego topornego wzornictwa i szeregu wad konstrukcyjnych. Konstrukcje te już w momencie powstawania były relatywnie przestarzałe, a niektóre wytwory rodzimej myśli technicznej stosowane w tych autach budziły i budzą nadal zadziwienie, jak na przykład drzwi otwierane „pod wiatr”. Auta te doczekały się swoich zwolenników dopiero wtedy, gdy nie muszą pełnić funkcji użytkowej i zyskały status historycznej ciekawostki motoryzacyjnej.

trzpienie

Najnowsze wpisy

Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« cze    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Bookmarks