[ad] Empty ad slot (#6)!

Jak uruchomić silnik w duży mróz

W okresie zimowym, a zwłaszcza, gdy na zewnątrz słupek rtęci osiąga niskie temperatury, uruchomienie silnika naszego samochodu nie należy do rzeczy łatwych. Na pewno pierwszym kluczem do sukcesu w tej czynności jest posiadanie sprawnego, naładowanego dobrze akumulatora. Wtedy możemy przystąpić do uruchomienia silnika, warto przy tym wcisnąć pedał sprzęgła, gdyż osłabia to naturalny opór i zwiększa szansę uruchomienia silnika. Jeśli już dokonaliśmy tej czynności, nie czekajmy na parkingu, grzejąc silnik na wolnych obrotach, aż osiągnie on normalną temperaturę swojej pracy. Jeśli będziemy tak postępować, poprzez cały czas, pomimo jałowej pracy silnika, będzie on zużywał dużo paliwa, gdyż wychłodzony mocno silnik najwięcej właśnie pożera paliwa przy jego powolnym uruchamianiu. Drugim negatywnym czynnikiem długiego czekania na parkingu jest fakt, że w takiej sytuacji nasz silnik może w ogóle nie osiągnąć odpowiedniej temperatury swojej pracy, gdyż potrzebne jest do tego zwiększenie obrotów jego pracy. Tak więc zaraz po uruchomieniu silnika włączmy się do aktywnej jazdy, silnik rozgrzeje się dość szybko i w sposób naturalny. W silnikach typu diesel trudniej jest uruchomić silnik w sposób naturalny przy niskich bardzo temperaturach, dlatego w nowoczesnych silnikach tego rodzaju stosowane są specjalne świece żarowe, które maja za zadanie chwilowe podgrzanie wtryskiwanego paliwa. W silnikach zasilanych benzyna w celu łatwiejszego uruchomienia ich podczas silnych mrozów stosuje się – również chwilowe – wzbogacenie mieszanki paliwowo – powietrznej. Rozruch silnika, który nie osiągnął jeszcze swojej normalnej temperatury roboczej, należy zawsze ograniczać do minimum, z uwagi na fakt, że nie jest on w stanie spalić całego dostarczanego paliwa, którego nieopalona część skapuje do skrzyni korbowej.

Najnowsze wpisy

Grudzień 2017
P W Ś C P S N
« cze    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Bookmarks